رابطه استعداد تحصیلی و توان تست زنی

المپیادهای علمی و تیزهوشان برنامه ریزی مشاوره تحصیلی ویژه

‍ رابطه استعداد تحصیلی وتوان تست زنی

مشاوران و پژوهشگران رفتاری در حوزه علوم انسانی برای سنحش استعداد و تواناییهای جسمی وروحی افراد در زمینه های تحصیلی ،یادگیری ،مهارتی،هنری،ورزشی وغیره راهکارها وابزارهایی معتبر دراختیار دارند.
عموما هرنوع استعداد سنجی خصوصا تحصیلی و یادگیری که کاربرد بیشتری هم دارد در پنج سطح(طیف)دسته بندی میشوند و هر فرد میتواند جایگاه خود را در این سطوح یا دسته ها پیدا نماید.
عالی متوسط خ ضعیف <-.——-.————.———.———.–
خوب ضعیف
دراین سطح بندی ممکن است برخی افراد مورد سنجش حد واسط لایه ها قرار گیرند. به عنوان مثال:
متوسط به بالا- متوسط به پایین-ضعیف به بالا یا خوب به پایین و…
برابر تجربه آزمایش شده توسط مشاوران گروه “مشاوره خواهان” داوطلبان کنکور یا هر آزمون دیگری بنا بر میزان یادگیری ،به یادسپاری ومهارت در تست زنی که در این رتبه بندی استعدادی قرار میگیرند درصد پاسخگویی آنان در کنکور تابعی از استعداد تحصیلی آنان است مشروط بر اینکه مهارت در تست زنی را به خوبی کسب کرده باشند.

درصد پاسخگویی هرداوطلب (درست
یابی گزینه ها)با توجه به رتبه بندی استعداد تحصیلی و مهارت در تست زنی آنان در اکثر قریب به اتفاق کارنامه های خروجی,اینگونه حاصل میشود.

داوطلب با استعداد تحصیلی عالی
۷۵الی ۱۰۰درصد درست یابی دارد

داوطلب با استعداد تحصیلی خوب
۵۱الی۷۴درصد درست یابی دارد.

داوطلب با استعداد تحصیلی متوسط
۲۵الی۵۰درصد درست یابی دارد.

داوطلب با استعداد تحصیلی ضعیف
صفر تا۲۴درصد درست یابی دارد.

داوطلب با استعداد خیلی ضعیف
زیر صفر درصدودرست یابی منفی دارد.

همانگونه که اشاره شد:
درصد پاسخگویی درست به دو عامل
به یاد سپاری مطالب ومهارت در تست زنی ارتباط دارد,چه بسا داوطلبانی که اشراف کامل برتمام محتوای کتابهای درسی دارند ولی درجلسه کنکور به واسطه عدم مهارت در تست زنی موفقیت قابل قبولی کسب نمیکنند.

www.moshavetekhahan.ir
(مشاوره خواهان)
۰۹۰۳۵۸۲۹۴۶۹

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *